יום שני, 3 במרץ 2008

כל כלבה בא יוֹמָהּ


"שירה, איזו הפתעה - יוֹבְלוֹת לא התְראֵינוּ!" היא זינקה לעברי וכרכה זרועותיה סביבי לחיבוק חזק, כזה מלב-אל-לב, של שתי נשים שחולקות זכרונות מרירים-מתוקים והחיים מזמנים להן מפגשים נדירים, מופרדים בדילוגים גדולים על פני חוט הזמן.
ישבנו זו מול זו בחדר ההמתנה של הווטרינר, לצדי חתול מצונף בכלוב, מתאושש מדו-קרב מתיש נגד כפות ידיה של האסיסטנטית; היא אחזה בידה את כף ידו של כַּלְבָּה, שרוע למרגלותיה ושקית אינפוזיה מטפטפת באיטיות נוזל חיים אל עורקיו.

"אז מה את עושה עכשיו?" היא שאלה כבדרך אגב, ובמספר מלים זעום הצליחה לאגד את כל החרדות הקיומיות שלי למשפט אחד. מה באמת אני עושה עכשיו?
"מחפשת עבודה", השבתי בניסיון שגרתי לשוות לקולי את נימת הֲלֹא-אִכְפַּת-לִי השקרית המתבקשת.
"רגע, אז את כבר לא עובדת בְּחֶבְרַת-תְּכָכִים-וּמְזִימּוֹת (שם-בדוי) בע"מ?" היא תהתה ואני הנהנתי לחיוב – "סביבת העבודה הפכה בלתי נסבלת, לא הייתי מסוגלת להישאר שם עוד."
"זה מצחיק" היא שיגרה אלי את אחד החיוכים הרחבים שלה, כזה שמשלב גם את העיניים בתוכו, "אבל איכשהו, תמיד כשאנחנו נפגשות את נמצאת בצומת כלשהוא בחיים, מתחילה עוד פרק חדש, הופכת עוד דף."

חזרנו אחורנית אל הפגישה הקודמת שלנו, בה סיפרתי לה שעברתי לגור עם האיש ופרשתי בפניה את שמיכת הטלאים הסודית שעטפה את יחסינו. המשכתי בגלישה ברוורס והגעתי אל המפגש שלפני כן, בה שיתפתי אותה בפרטי הטקס שהפך אותי ל"גרושה". דילגנו אחורנית בקפיצות של חודשים ושנים, ובאופן מפתיע גילינו שאכן – בכל פעם שדרכינו הצטלבו הייתי אישה קצת-אחרת, בסיומו של משהו ותחילתו של דבר-מה, קוברת את הידוע וממתינה ללא-נודע; משילה את עורי המקומט ומגדלת כְּסוּת חדשה. המפגשים בין שתינו מוגדרים בנקודות הציון של עבודות מתחלפות, יבשות רחוקות ואהבות שגוועו.
חשבתי לעצמי שזה באמת מצחיק, האופן בו אנחנו מוגדרים בעיני האנשים שמסביבנו, ואיך התוכן השונה של כל מערכת יחסים מגדיר את קווי האופי שלנו. אם ישאלו אותה, היא בוודאי תגיד: "שירה? היא אחת הנשים הכי בלתי-שגרתיות שאני מכירה, משתנה כל הזמן ומחליפה צבעים בהתאם לעונות השנה."
אחרים, שלמדו להכיר את הכמיהה שלי ליציבות אולי יבחרו דווקא להצמיד אל שמי את המלה שִׁגְרָה, וכל מי שהתוודע מקרוב לתחושותיי כלפי אלכוהול, סמים או בילויים ליליים במועדונים יטען בלהט שאני אפרורית ומשעממת.
וּבִשְׁבִילָהּ אני זיקית – ממציאה את עצמי מחדש בכל מפגש, ניצבת על ענף שונה על העץ בכל פעם שהיא נושאת עיניים ומבחינה בי.

"נִמְאַס לי כבר להעביר דפים" אני אומרת בשקט, חצי חיוך עייף מרוח לי על השפתיים וכף היד נוברת בתוך פרוות הכלב. יש משהו מנחם כל-כך במגע הפרווה ברגעי עייפות, כשהנפש מרגישה מרוקנת מִכּוֹחַ. נמאס לי להגיע לצמתים חדשים, אני רוצה כביש צדדי ושקט, לא עמוס מדי בסיבובים ועיקולים, לא הומה או צפוף מדי, רצוי עם נוף שעוטף אותו בירוק משני הצדדים.

ובדיוק ברגע הזה נכנסת אל הַסְּצֵנָה דמות גברית אלמונית, והוא מניח בחיקה של זו שמולי חבילה אנושית מתנועעת. מתוך החבילה צצות כפות ידיים זעירות, ואחריהן זוג עיניים גדולות, פעורות בסקרנות תכולה, ושתי גומות חן שאוצרות בתוכן 90 אחוזים מכמות החינניות שירדה אל העולם.
"זה שֶׁלָּךְ?" אני לא מסתירה את פליאתי והיא מהנהנת בהבעה שטרם הכרתי על פניה אבל אני יודעת לזהות: גאווה אִמָּהִית. בפעם האחרונה שפגשתי אותה, היא גרה עם החבר בדירה קטנה בקצה השני של העיר. היום היא עָנוּדַה למישהו אחר (למרות שאני בטוחה שגם הוא חבר), גרה בקצה השני של הארץ ומגדלת גורת-אדם בת חמישה חודשים.

"כיף להסתכל עָלַיִךְ" חייכתי אליה והבטתי כיצד בטבעיות גמורה היא מְעַרסֵלת את הפעוטה בין זרועותיה, מסיטה קמעא את חולצתה הרחבה ומשקיטה את הפְּעִיוֹת על ידי הצמדת השפתיים הקטנות אל שׁדהּ. הפרק החדש שלה הולם אותה להפליא- הרהרתי ביני לביני- מדגיש את יופייה וּמַעֲצִים את החיוניות שמאז ומעולם היתה מנת חלקה.

בדרך הביתה הרכב אמנם שמר על מהירות הַשִּׁיּוּט המותרת אבל המחשבות השתוללו לי בראש בפראות ללא כל התחשבות בחוקי התעבורה. מתי אוכל להפסיק להמציא פרקים חדשים, ולצלול אל תוך העלילה?
המלים של האדמונית יפת-העיניים צלצלו לי בין האוזניים כפעמונים: "כל שבוע אני נפגשת עם אנשים שיושבים ומחכים עשרות שנים בציפייה שיתחילו להם החיים. שירה, אל תחכי שהחיים יתחילו – הם כבר כאן, הם קוֹרִים עכשיו."

כבר למעלה משבועיים אני מרגישה כמו גּוֹלֶם. חבויה בתוך פקעת קורים מנוונת, עוטפת-חונקת-מגוננת, מחלצת שתי ידיים החוצה אל העולם רק כדי לשלוח קורות חיים. עשרות טפסי קורות חיים. שתי שיחות הטלפון היחידות שהביכו את הטלפון שלי בתגובה, הציעו לי משרה כמזכירה או לחילופין – שִׁידּוּךְ (בחיי, אפילו הדמיון המפותח שלי לא מסוגל להמציא דבר כה מוּפְרַךְ).
אני לא רוצה לחזור אחורנית אל הפרקים הקודמים של חיי.
אין לי עניין לעבוד שוב כמזכירה,
אין לי שום רצון בשידוך, תודה.

אני רוצה את הפרק שלי, שיגרום לי סיפוק ויעניק לי הערכה ויתורגם לכסף שיאפשר לי להתפרנס בכבוד, והכי חשוב – שימתח לי את השפתיים בכיוון מעלה; רוצה קמטים של צחוק ולא של דאגה. את הפרקים ההם כבר כתבתי, קראתי, מיציתי.
שָׂבַעְתִּי.
איפה החדש?


הילד בן שלושים,
יש לו חום גבוה,

הוא שוכב על הספה בבית הוריו;
כן, הוא בן שלושים,
יש לו חום גבוה

הוא חוזר אל חדר נעוריו.
אמא באה ואומרת: "תִּשְׁתֶה משהו חם"
הוא מתעצבן ואומר: "לא, לא עכשיו."
מסתכל על ארון הספרים הישנים,
סיפורים שליוו את חייו.

מַהֲרִי נָא וַהֲנִיחִי עַל לִבִּי תַּחְבּושֶׁת
בְּטֶרֶם תָּשׁכּיבִינִי לִישׁון,
וְסַפְּרִי לִי עַל הַיֶּלֶד שֶׁהָיִיתִי
אֵיךְ שָׂמַחְתִּי עַל הַגֶּשֶׁם הָרִאשׁוֹן.

הילד בן שלושים,
יש לו חום גבוה,

הוא מובטל מעבודה ואהבה;
כן, הוא בן שלושים
אבל עדיין לא יודע

מה יעשה כְּשֶׁיִּגְמור את הצבא.
אמא באה ואומרת: "בוא קצת לסלון"
הוא מתעצבן ואומר: "לא, לא עכשיו."
מסתכל על מדף התקליטים הישנים,
השירים שליוו את חייו.

מַהֲרִי נָא וַהֲנִיחִי עַל לִבִּי תַּחְבּושֶׁת
בְּטֶרֶם תָּשׁכּיבִינִי לִישׁון,
וְסַפְּרִי לִי עַל הַיֶּלֶד שֶׁהָיִיתִי
אֵיךְ שָׂמַחְתִּי עַל הַגֶּשֶׁם הָרִאשׁוֹן.

מהרי נא / אהוד בנאי


ככה כן בונים שיר

29 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

באי הנה מה לא הייתי נותנת כדי להיות עכשיו במקומך

להעביר מבט בוחן לאט לאט על כל אפשרויות התעסוקה שיש לעולם הזה להציע וללכוד את זו שהכי הכי מתאימה לי בעולם

המלכודת התעסוקתית שלי היא נסיון רב שנים בתחום טכני מטופש שכל תזוזה ממנו משמעה ירידה של כ 50% בשכר.

הכלים שלך יש והנסיון שצברת מאפשרים לך לבחור בתחום שהכי משקף אותך שירה, אני מאוד מקווה שאת נהנית מהימים האלה ולא חוששת\ מתוסכלת\ כל תיאור מיותר אחר

שיהיה בהצלחה ובכיף רב!
נטשה

אנונימי אמר/ה...

התמונה ששמת כל כך מזכירה לי את בוני כלב הלברדור המעורב שלי, שמסתכל בנו בעיני עגל כאשר אנחנו אוכלים.
לגבי מה שרשמת על החיים, כולנו בדרך זו או אחרת חיים את החיים שלנו כהתכוננות להצגה שעומדת להתחיל, ולא כמשהו שקורה עכשיו וצריך להנות ולמצוץ ממנו את לשד החיים.
קשה לשים את הדופק ממה אנחנו כל כך חסרי שביעות רצון, כל אחד וסיבותיו שלו, אך גם בשלמות יש חסרון.
בהצלחה בכל את כותבת מרתק!
סיגי

יהודית אמר/ה...

שירה יקרה

בטוחה שיומך יגיע
וזה לא יקח עוד הרבה זמן כי כמו שאמרה האדמונית יפת העינים
העתיד שלך כבר כאן
את רק צריכה לתפוס אותו בשתי ידיך

}{

יהודית

אנונימי אמר/ה...

חכמים ממני כבר אמרו ש"החיים זה מה שקורה לנו בזמן שאנחנו מתכננים תוכניות".

עוד מעט תהיה לך עבודה חדשה, וכל אפיזודת ה"מובטלת" תהיה כלא היתה, זה הזמן להנות ממנה.

אני מכירה את הפחדים, חוסר הביטחון, חוסר הוודאות (ועוד המון חסרים שמלווים את התקופה הזאת), אבל אפשר גם להנות ממנה.

החיים שלנו כל הזמן משתנים, אם בגלל שהיינו אקטיבים והחלטנו לשנות כיוון, ואם בגלל שהזרם הוביל אותם לשם.

מאחלת לך רק שתהני ותפיקי את המירב מהשינויים, ושהם יביאו אותך למקום טוב ונעים.

נ.ב.
את בת מזל שהשינויים קרו הבחירות שלך, ולא נכפו עליך בלי יכולת לבחור להיות במקום מסויים.

נועה

אנונימי אמר/ה...

על פניו, תקיעות ודשדוש...
איכשהו אני "שומעת" חוסר שקט עמוק יותר.
מזכירה? את?
כל כך חכמה, כותבת נפלא, את פשוט לא מבינה עד כמה את מיוחדת (את באמת לא מבינה!)..

את צריכה פשוט להחליט. זה יגיע, גם אם תצטרכי לשהות "למטה" זמן לא מבוטל..

אוהבת אותך
freckles72

aVivStav אמר/ה...

אמרתי לך כבר פעם שדעתי שאת צריכה לעבוד בתחום שבחרת ללמוד והשלמת תואר בשנה שעברה - יש לך כל כך הרבה לתת וגם תקבלי בחזרה טונות של דברים חיוביים, וזה שווה לך המון אפילו אם זה לא טונות של כסף. ודרך אגב גם כסף טוב יכול להיות בתחום הזה תלוי כמה תהיי יוזמת ולא תשימי את כל בהיצים בסל אחד (סליחה על הקלישאה).

זה מחכה לך. לא מזכירה ולא להתחיל מאפס בתחומים אחרים. זו דעתי, מקווה בשבילך רק לדברים טובים, שתגיעי לסיפוק מקצועיוהערכה עצמית ושקט בראש. ואז גם דברים אחרים בחייך יושפעו לטובה. לא סתם בחרת ללמוד תחום כזה.

aVivStav אמר/ה...

"בהיצים" ? = הביצים. סורי.

אנונימי אמר/ה...

היי שירה

אני מבינה לגמרי איך את מרגישה. גם אני הייתי בדיוק במקום הזה, ולא יותר מדי מזמן. אני הלכתי למאמנת תעסוקתית, כדי לנסות להבין איזה כיוונים מתאימים לי - גם אני לא רוצה יותר להיות מזכירה, למרות שאני מצוינת בזה. אולי זה גם יכול להתאים לך (האימון התעסוקתי), אם את יודעת מה את לא רוצה, אבל לא בטוחה במה כן.

רוב האנשים שאני מכירה (ואני בכללם) חיים ב"הוֹלְד" - החיים שלי יתחילו כש...אני אסיים תואר / אתחתן / יהיה לי כסף לדירה / וכו'. לא פשוט להסתכל על החיים שלנו ולהגיד לעצמנו שאלה הם החיים שלנו, כבר עכשיו. כי החיים שלנו עכשיו הם בעיקר בירוקרטיה, לא חיים. אנחנו עסוקים בכל הדברים הקטנים שמסביב. יש כאלה שיאמרו שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אני אומרת די נו, תעזבו אותי מרֶד-טֶיְיפּ, תנו לשחק בשקט.

גם לי נמאס להמציא את עצמי מחדש כל כמה שנים. כמה חבל שהחיים לא מוותרים לי. מצד שני, אולי ההמצאה הזו דוקא טובה - שאני לא אשעמם את עצמי למוות...?

(ובינינו? בילד יש הרבה יותר בירוקרטיה ממה שאנשים חושבים, וכשהוא מגיע הם חוטפים שוק. עזבי אותך מחתן ושידוך, לכי לשחק, ומי שרוצה להסתבך עם בירוקרטיה שיבושם לו.)

יום קונסטרוקטיבי (-:

א.

אנונימי אמר/ה...

אנני יקרה לי עד מאוד ,

חברתך אמרה משפט כול כך חכם , זה כול כך נכון אנשים באמת מחכים שחייהם יתחילו ומאבדים זמן יקר בצפייה לדברים שאולי יקרו .

אבל אני לא חושבת שאת אחת מהם , אני דווקא חושבת שאת יודעת שהחיים הם כאן ועכשיו ולכן את בוחרת לעבוד בעבודה שתספק אותך , בבן זוג שאת אוהבת בלי פשרות ובתשומת לב לכול אותם פרטים קטנים שמזמנים לנו החיים .

לא קל לחפש עבודה , למצוא משהו שאת אוהבת להתחבר לאנשים באותו המקום , זה לא משהו פשוט , והקושי שאת חווה כרגע מובן מאוד .

מחזקת את ידייך להמשיך לחפש את המקום שמתאים לך .

חיבוק
תמרי

שירה עברית אמר/ה...

נטשקה,
כמו בכל דבר בחיים - גם המצב בו את נמצאת מתאפיין ביתרונות וחסרונות. מצד אחד, את בוודאי צודקת שאת "לכודה" בפינה מסוימת שכל תזוזה ממנה תגרור צניחה כלכלית בחשבון העובר ושב, אבל עצם העובדה שאת יודעת מה את עושה והצלחת לתעל את הכישורים שלך ולתרגם אותם לכסף - היא כשלעצמה נהדרת בעיניי.

קשה לי להגיד שהתקופה הזו היתה מהנה עבורי. אני מוטרדת מדי מהקטע הכלכלי מכדי ליהנות באמת מה"חופש". חיפוש עבודה הוא אחד הדברים השנואים עלי ביותר, זו תמיד משימה שמעלה מתוכי את כל השדים הקודרים של חוסר הבטחון, הדימוי העצמי וחבריהם הנבזיים.
מסתמן כרגע משהו אופטימי באופק, ואולי זו באמת תחילתה של דרך חדשה וטובה, ימים יגידו.
תודה על המלים התומכות }{

שירה עברית אמר/ה...

סיגי - הכלב בציור הזכיר לי כל-כך את הכלב האהוב שלי, שהיה מקפיד לשבת במרחק 10 סנטימטרים מכל מי שהחזיק צלחת בידו, בוהה בנחישות במסלול שעובר האוכל מכף היד אל תוך הפה ומקווה שאולי- אולי - אולי בדרך נס משהו יצנח ישר אל תוך הלוע שלו.
אוי כמה שאני מתגעגעת אל היצור הגרגרן והמתוק הזה.

תודה על המלים,
את צודקת, נדמה שרובנו חיים בתחושת רדיפה אחרי משהו, חוסר שלמות או חוסר שביעות רצון ואולי במידה מסויימת זה מה שדוחף אותנו להיות טובים יותר?

המשך יום נעים

שירה עברית אמר/ה...

יהודית יקרה
יש מספר אנשים בחיי (האדמונית יפת העיניים ביניהם), שמזהים בתוכי כל כך הרבה כישורים ואיכויות, וכפי הנראה הייתי בת מזל לו הייתי מצליחה לראות את עצמי דרך עיניהם, אפילו רק למשך עשר דקות בכל יום. ללא ספק האמונה בעצמי היתה תופחת שבעתיים לו זה היה אפשרי.
אולי כשאגדל.

בינתיים, פותחת את שתי הזרועות רחב כדי להיות מוכנה לחבק את העתיד שלי, שכדברייך - הוא כבר ממש כאן.

שירה עברית אמר/ה...

הי נועה
קראתי את תגובתך מספר פעמים, אהבתי את הניגון שיצרו המלים וגם את המשמעות מאחוריהן.
לא יודעת אם אנחנו "מכירות" מהגלגול הכתום של חיי, אבל אני מקווה לקרוא אותך עוד כאן.

ול-נ.ב. שלך התחברתי מאד, ושוב פעם מאד. אחד הדברים שאני שלמה איתם לגבי האופן בו הסתיים תפקידי האחרון, היא העובדה שבחרתי לקום וללכת כדי לא להפוך לסמרטוט. היכולת לזהות את הקווים האדומים היא יכולת שפעם לא היתה לי, ואני שמחה שהיא הגיעה אי שם בשנות השלושים שלי.

המשך יום אביבי ושקט.

שירה עברית אמר/ה...

מנומשת,
זה הרגע להזכיר (ולהתנצל) שאני זקוקה למספר סדנאות באימון לקבלת מחמאות. אז תודה אבל לא אגיב על כל הדברים המקסימים שכתבת (ולא בגלל זלזול חלילה).

את צודקת, חוסר שקט בכל מני רמות (נו, זה מפתיע שאני "עובדת" בכל מני רמות? יעילה בכל רמ"ח איבריי).

אני לרגע לא מזלזלת בעבודות מזכירות, ביצעתי אותן במשך שנים רבות מחיי והתפרנסתי מהן בכבוד (גם אם לא בעושר), אבל אני פשוט זקוקה למשהו מעבר לזה.
תחזיקי אצבעות,
כי יכול להיות שיש משהו באופק.

ושוב תודה על החום שבוקע מהמלים שלך.

שירה עברית אמר/ה...

אביבסתיו יקירי,
אני שמחה שהשלמתי את התואר אבל הלוואי ויכולתי להעביר לך במדויק עד כמה אני *לא* רוצה לעסוק בתחום הזה.
תחום טיפולי דווקא מדבר אלי מאד, אבל התחום שמעניין אותי כרוך בלימודים של ארבע שנים נוספות בעלות גבוהה יחסית, כך שזה יורד מהפרק לפחות לפי שעה.

לא רוצה להתחיל מאפס, ומקום העבודה האחרון שלי העניק לי נסיון לא מבוטל בתחום שקרוב מאד ללבי. זה התחום שאני מעוניינת להמשיך בו, או לפחות לנסות ולראות אם יש אפשרות כזו.
עדכונים נוספים - בקרוב (אני מקווה).
תודה על האכפתיות האמיתית.

שירה עברית אמר/ה...

א. יקרה
התגובה שלך נפלאה ואני מודה לך על השיתוף וההכנסה שלי אל חייך.

אימון תעסוקתי זו אופציה מצוינת במידה ואת אכן מבולבלת וזקוקה להכוונה, ה"בעיה" שלי היא שאני יודעת (פחות או יותר) מה אני רוצה, ויודעת (פחות או יותר) מה הכישורים שלי ומהן יכולותיי. הבעיה היא קצת טכנית (שלחתי עשרות קורות חיים למשרות שמאד מתאימות למכלול כישוריי, וקיבלתי כאמור שתי תגובות, האחת תמוהה יותר מקודמתה).
לו הייתי במצב כלכלי שמאפשר לי להתרווח אחורנית וליהנות מה"חופש" - ניחא, אבל אני לא, לצערי. כך שהדכדוך נובע מתחושת הדחיפות, והדחיפות נובעת מהחשבונות שצריכים לשלם, ואז מתחילים ההרהורים האם כדאי לוותר על נטיות לבי ושאיפותיי ופשוט לבחור באופציה ה"קלה" (=מזכירות), ולהסתפק בכך שיש תלוש משכורת בסוף כל חודש.
בדומה לך, גם אני מצוינת כמזכירה, ובדומה לך - גם אני מרגישה שאני זקוקה למשהו *מעבר* לזה, בשביל הנשמה.

המון תודה על התגובה.

אנונימי אמר/ה...

היי שירה,

גם אני כל שני וחמישי מוצאת את עצמי בצומת חדשה, מה שמותיר אותי משותקת מרוב הכיוונים שאני יכולה לנוע, ולאן הללו יובילו אותי, והחשש לעשות את אותן טעויות ולהגיע בסופו של דבר אל אותו מקום ממש.

מתוך הניסיון המוגבל שלי הדעה שלי היא שאל תתפשרי. הלוואי ויכולתי ליישם זאת על עצמי...

זה כ"כ נכון שהחיים זה כאן ועכשיו ולא אחרי שהמטרות יושגו, שכן אחריהן יהיו מטרות חדשות, זה אף פעם לא נגמר.

בהצלחה יקירתי והפוסט נפלא כתמיד
ממני אן בולין
:-)

אנונימי אמר/ה...

היי שירוש.
לפעמים כל כך קל לי להזדהות עם הרגשות שלך שנדמה לי שאני זאת שמדברת מתוכך ולפעמים את מצליחה להאיר את עיניי בנושאים כל כך מעורפלים בחיי. גם אני חיכיתי שנים שהגלידה תגיע אלי, היא לא הגיעה וכשקראתי את הפוסט שלך הבנתי שני דברים, או שאני אפסיק לחכות לה ואוותר עליה או שאני אגיע אליה. החלטתי, שאני כל כך רוצה אותה שאני אגיע אליה, מה כבר יש לי להפסיד?

הלוואי והיה לי הגלידה שאת כל כך מחכה לה, את יודעת שאם היה לי היתי נותנת לך בלי לחשוב אפילו פעמיים.

מהנקודה שאני נמצאת בו מאוד קל לי להגיד לא לוותר על החלום ולהלחם עבורו ולא להתפשר ולפעמים כל כך קל לנו להתפשר בשביל עוד נשימה קלה כדי להחזיק אותנו חיים אבל לטווח הארוך המחיר הוא שאנחנו במילא נטבע בתוך התסכול שלנו. אז, לא, להתפשר לא בא בחשבון אפילו שנדמה לנו שזאת האופציה הקלה, אך במציאות זאת האופציה הקשה יותר.
אם בגלידה חפצה נפשך, תשיגי אותה, בכל מחיר. כל מה שדרוש לשם כך היא נחישות והתמדה, זה הכל.
נשיקות אהובתי היפה ו החכמה ו הטובה.
ש.

אנונימי אמר/ה...

ועוד משהו שרציתי לחדד... מה באמת החלום שלך? מה באמת מניע אותך? מה המטרה שלך? לעסוק במה שאת אוהבת? או להביא בסוף חודש תלוש משכורת?
למה אני שואלת? כי נדירים המקרים ששני הדברים באים באותה החבילה ולפעמים אחד בא על חשבון השני. וחשוב מאוד להבהיר ולחדד את הנקודה אליו שואפים.

ש.

אנונימי אמר/ה...

שאלה כנה ולא כדי לעצבן: את בטוחה שאת מחפשת שביל צדדי ושקט? כי את יודעת, שגם בשבילים האלה מתפשרים על כל מיני דברים, ומשום מה אני התרשמתי שזאת פשרה שאת לא מעוניינת בה...

אנונימי אמר/ה...

שכחתי לחתום בסוף השאלה הכנה...
-פריז.

שירה עברית אמר/ה...

תמרי
תודה על כך שתמיד יש ברשותך המלים הכי מתוקות.

שירה עברית אמר/ה...

המלכה אן,
תודה על (עוד) תגובה חכמה.
אם אפשר לשאול - למה *את* לא יכולה להרשות לעצמך שלא להתפשר...? (הרגישי חופשייה לא להשיב, אני סתם סקרנית כהרגלי).
מאד רוצה להגיד לך שאני לא אתפשר, אבל המציאות היא שאני לחוצה מאד בכסף, וזה צובע את כל שאר הדברים בצבעים מאד מוגדרים.
אין לי ספק שאם הייתי בעלת אמצעים, הייתי מאמצת גישה אחרת לגמרי בכל הקשור לחיפוש ומציאת עבודה.
תודה יקירה.

שירה עברית אמר/ה...

ש. אהובה מאד,
אני מרגישה שזה קצת מיותר להגיב כאן, אחרי השיחות האחרונות בינינו במציאות, לא?...
את יקרה לי, ואני מודה לך על הכל.

שירה עברית אמר/ה...

פריזאית -
אני מבקשת רק שאלות כנות מהקהל, בבקשה.
השאלה מצויינת, ואני אבהיר ואחדד את כוונתי: אני מחפשת בהחלט שביל שקט, והמלה שקט אינה מלה נרדפת מבחינתי ל"משעמם". אני רוצה עניין ואתגר, סיפוק והנאה, אבל אני לא רוצה להמציא את עצמי מחדש כל הזמן, זה כלכך מעייף ומתיש ומלא בחששות ופחדים, שבעתי.
רוצה יציבות ובטחון, מעל לכל, בשילוב הדברים שהזכרתי קודם.
אולי אי אפשר לקבל הכל ביחד, ואני צריכה ללמוד להשלים עם זה?
מקווה שלא.
תודה יקירתי.

אנונימי אמר/ה...

שירה, הלוואי שיכולת לראות את עצמך דרך עיני. אני יכולה לכוון אותך קצת, אז תנסי , טוב?


אני רואה בחורה
כל-ישראלית
עתירת כישרונות
ורגישה מספיק בשביל 10 אנשים לפחות

הירידה עכשיו היא לצורך עליה בלבד.
ומנקודת המבט שלי, כאמור, את צריכה לעשות בדיוק ההפך ממה שליבך מורה לך:
אל תקשיבי לקולות הרעים
תשאפי כמה שיותר גבוה
אז תמצאי את המקום שאת ראויה לו ושהוא ראוי לך
ופרק חדש נפלא וארוך יתחיל להכתב

בהצלחה!
ואל תשכחי להשאיר את קוראיך בתמונה
:-)
(קטנה-גדולה)

אנונימי אמר/ה...

גם אני עכשיו נמצא בתקופה כזו, וההרגשה דווקא טובה. המחשבה היא שסוף סוף נפל האסימון - אני לא ממהר לשום מקום, והחיים יכולים להיות נעימים וטובים כאן ועכשיו. אני עומד לסיים את עבודתי הנוכחית ולתפוס איוורור רציני בטרם אחזור לתוך הקלחת. עצם ההחלטה ממלאת אותי שלוות נירוונה גדולה, ויכול להיות שהכל עניין של גישה.

ובפעם הבאה שתראי את האדמונית יפת העיניים, תגידי לה שאנחנו מתגעגעים נורא :-)

שירה עברית אמר/ה...

קטנה-גדולה,
הרבה תודה על המחמאות הנהדרות.

לעשות את ההיפך ממה שהלב מורה לי? רעיון מקורי, אני חייבת להודות. ה"בעיה" היא שלפעמים הלב דווקא מכוון נכון, ואז נשאלת השאלה איך אדע מתי ללכת הפוך ומתי להקשיב לו... (בקיצור - דרוש ספר הדרכה, ויפה שעה אחת קודם!)

ובוודאי שקוראיי יישארו בתמונה, איך יתכן אחרת?
לילה טוב יקירה.

שירה עברית אמר/ה...

כלברע,
התקופות האלה של חוסר הוודאות טומנות בחובן גם משהו טוב: התרגשות כזו של ציפייה לבאות, מהולה בחשש מפני הפתעות שממתינות מעבר לסיבוב. יחד עם זה, כנראה שאני מלאה מדי בפחדים ונגועה במחלת חוסר-הבטחון מכדי ליהנות מהתחושה הזו במלואה.

אני מבולבלת מהמשפט האחרון שלך, משום מה נראה לי שאתה חושב שאני מדברת על מישהי אחרת לגמרי מזו שאני מתכוונת אליה (אלא אם כן גם אתה מטופל אצל הפסיכולוגית שלי ולא ידעתי?...)
כנראה שיש מספר אדמוניות יפות-עיניים בסביבה שלנו.

לילהטוב!