יום ראשון, 3 באוגוסט 2008

מילים עד כאן


בבוקר יום שישי פקח המחשב שלי את עיניו המנומנמות וכמעט נחנק. על המסך, במקום אוסף המילים השגרתי הגודש תיאורי מקומות עבודה וסוגי משרות, במקום מצגות פאואר פוינט הכוללות צילומי טבע ממקומות שונים בעולם שבהם לעולם לא אזכה לבקר, במקום בדיחות השרשרת שהועברו אליי בחולייה אינסופית של אנשים שלא הכרתי בחיי, במקום כל אלה הופיעו על צג המחשב כמה מילים קטנות ואישיות מאישה אחת קטנה ואישית, שאף אינה יודעת את שמי או איך נראות פניי.

היא קוראת אותי בקביעות, ובשבוע האחרון מצאה עצמה מבקרת שוב את רשומותיי הישנות, כמו חוזרת אל ידידים ותיקים שמזמן לא פגשה. היא דואגת לשלומי כיוון שזמן רב חלף ולא פרסמתי רשומה חדשה, ורוצה רק לוודא שאני בריאה ושלמה.

המחשב שלי, כאמור, כמעט שנחנק ובעליו ישבה למולו בעיניים לחות וחשבה עד כמה גדולה השאלה הזו, שאלה שהיא לכאורה קטנה אבל למעשה טומנת בחובה עולם ומלואו. האם אני בסדר? האם אני באמת-באמת בסדר? מובן שעניתי לה את התשובה המתחייבת בצירוף רגשי תודתי העמוקים והסברתי שהתקופה האחרונה הייתה עמוסה ולא הזדמן לי לכתוב כפי שרציתי. קראתי את המייל אחרי ששוגר לדרכו הווירטואלית, ובסך הכול הוא נראה הגיוני וסביר למדי, אבל את עצמי לא הצלחתי לשכנע ולו במעט.

אולי את כל העולם אני יכולה להטעות בעזרת החזות המוקפדת שאין בה רבב, בעזרת החיוך ונימת הקול והשגרה ששומרת על סדרה, את כל העולם מלבד את עצמי. כי עצמי ואני יודעות שאני לא בסדר, ושלא במקרה חלפו למעלה מחודשיים מאז כתבתי מהלב ותליתי לייבוש את הכביסה של הנשמה.
נושאים לכתיבה לא חסרו, ובתוך הראש התערבבו המילים אלה באלה ויצרו פסקאות ראשונות לרשומות, שלדי פוסטים שאין בהם בשר ולא קרמו עור וגידים בתוך המחשב.

אני נוסעת במכונית הקטנה ובמושב האחורי על סדין לבן מונח שיח חרציות ענקי בגודלו. במאמץ כביר עקרתי את השתיל מעל קברו של טדי בכוונה לשתול אותו בחצר הבית. "מעולם לא ראיתי שיח חרציות גדל ככה", אומר לי בעל בית הקברות, ספק מתפעל ספק מתחלחל. "תראי איזה גובה" הוא מצביע על הכתמים הצהובים שנדמה שמתחו גבעוליהם עד קצה גבול היכולת הטבעית. צהובות וגאות הן עומדות זקופות ומנסות לגעת בצהוב הגדול שבשמיים. "אולי הן שואפות להיות חמניות" אני מתבדחת ודוחקת חזרה את הדמעות אל תוך בורות העיניים. כי אני יודעת מה הסיבה לכך שדווקא החרציות שעל קברו של טדי צומחות כמו בשום מקום אחר. כשם שברור לי שלאחר שאשתול אותן בחצר ביתי, הן ייבלו תוך זמן קצר וימצאו עצמן דחוקות בפח אשפה אפלולי, צמודות לשאריות קוטג' במכלי פלסטיק מבוישים.
הרכב גדוש בריח חרציות חמצמץ, מהול בניחוח האדמה הכבד שנודף מרגבי העפר התלויים בשורשי השתיל. אני מציצה בכל דקה במראה הקטנה שמעל לראשי והעיניים שלי מתמלאות צהוב. צהוב צהוב צהוב חודר לנקבוביות הגוף שלי וזורם לי בתוך הנשמה. שדות החרציות של ילדותי, תמונות הזיכרון צפות ועולות בראשי ומעקלות את שפתיי לחיוך מבעד לדמעות.
הנה אני בת 9, מישירה מבט אל המצלמה ופניי רציניות כתמיד, רציניות מדי לילדה קטנה, כפי שאומרים לי לא אחת. הצמות הדקיקות נחות על הכתפיים וידה של שלומית חובקת את זרועי. בחצר ביתם אנחנו עומדות, רגלינו נסתרות מפני הצלם וטובעות בתוך ים של חרציות צהובות שמגביהות עצמן עד לגובה מותניי.
טדי הצהוב נוסע איתי כל הדרך הביתה, מלווה אותי כשאני טומנת אצבעותיי באדמה הנוקשה בחצר הבית, נאבקת להכניעה ופוערת בה בור עמוק, עמוק כמעט כמו החלל שנפער בי עם לכתו ושעדיין לא נסגר. שתיל החרציות הענקי נטמן משמאל לדלת הכניסה וכצפוי, מקץ שבועיים מצא עצמו דחוק באפלולית בין שאריות קוטג' ומכלי פלסטיק מבוישים.

חודשיים לאחר מכן אני פוקדת שוב את בית הקברות. בביקור הקודם, לאחר שפינה את מקומו שתיל החרציות והותיר חלל אדמתי גדול, שתלתי מספר שתילים תינוקיים על חלקת הקבר היתומה מחרציות. בפעם ההיא הקפדתי לבחור שתילים מאותגרי סנטימטרים, שכל רצונם הוא להתפרש לרוחב האדמה ואין בלבם או בגבעולם אף לא שאיפה נסתרת לנסוק לגבהים.
חודשיים לא ביקרתי במקום. בעל בית הקברות טרח להנמיך מראש את ציפיותיי ולהכין אותי לקראת האכזבה שבמראה שתילים עייפים ומותשים מחום יולי-אוגוסט.
פסעתי בין חלקות הקבר וחיפשתי בעיניי את החלקה הקטנה והמיוחדת שלו. נדרשו לי מספר דקות עד שאיתרתי את המקום הנכון והחיוך הבלתי נמנע נמתח על פניי מאוזן לאוזן. יריעה ירוקה ועבה כיסתה כליל את האדמה וכתמים צבעוניים בצהוב, ורוד, כתום, אדמדם וסגול קישטו את הירוק בהמוניהם. השתילים התינוקיים נהיו לשמיכת צבע מרהיבה שצמחה וכיסתה את פני המצבה, את הכיתוב ואת התמונה.
דרישת שלום ססגונית מהמתוק שלי. ומה בכלל הפלא שהפרחים גדלים על קברו באופן בלתי ייאמן שכזה. אני חושדת שגם אם אשתול כיסא על חלקת הקבר, אשוב אחרי חודשיים ואחזה בו מלבלב ופורח כבוסתן. מה בכלל הפלא.

שיחת הטלפון ההיא עם אימא שלי הותירה אותי מבולבלת ונבוכה על הספה, בוהה במכשיר הפלפון ששכב המום בתוך כף ידי ומזפזפת במחשבות במהירות בזו אחר זו. "רגע, את בטוחה שלא סיפרתי לך על זה?" היא תוהה שוב ושוב עד שאני מתקשה לרסן את הרצון לחנוק אותה. "כן" אני אומרת בקול שקט וקר, "אני די בטוחה שאם היית מספרת לי שהוא נשוי, הייתי זוכרת את זה."
וכך אני מגלה שאתה בזוגיות כבר כמה שנים ונשוי זה למעלה משנה. כך אני מגלה שאינכם גרים בארץ ושאולי אתם כבר הורים טריים, מי יודע. כך אני מגלה שסגרת סופית את הפרק שלנו, השארת את שנינו מקופלים בין דפי ההיסטוריה הפרטית שלנו והמשכת הלאה, אל הפרק החדש והנוכחי של חייך.
הלב שלי כמעט מתפקע מגודש הרגשות שמבעבעים בתוכו, צפים וגואים ומאיימים למוטט את הקירות העדינים-ממילא שלו.
אני סוגרת את מכשיר הפלפון ומנתקת במקביל גם את ערוץ ההיגיון והשכל הישר המוביל אל ראשי. מאפשרת לרגש להשתלט לכמה רגעים, טהור ומזוקק ובלתי הגיוני לחלוטין הוא פותח את ארובות העיניים ואני בוכה בכי גדול, קולני ומשחרר. ההתייפחויות בוקעות ממני כמו רעם, מתגלגלות כמו כוח טבע שאין סיכוי לעצור או למתן אותו, כל שנותר לעשות הוא פשוט לאפשר לו להיות ולחלוף. לחלקיק שנייה אני מביטה סביב בחשש, שמא יבהיל קול בכיי את הכלב ויגרום לו לגשת אלי בדאגה כלבית כה אהובה ומוכרת. אין כלב, אני נזכרת. אני לבד ואין מי שייבהל. אפשר להוסיף לבכות באין מפריע.

לא מסוגלת להסביר לעצמי את פשר הדמעות ועל שום מה מתחוללת בסלון הקטן שלי סערת רגשות גדולה כל כך. הלא חלפו 5 שנים ומותר לך להיות מאוהב באחרת, אני התאהבתי באחר עוד בטרם העלה מישהו משנינו את האפשרות שיבוא לנו סוף. אני שרקמתי זוגיות שנייה בעיצומה של הראשונה, איבדתי את הזכות לבכות, להתעצב או לקנא נוכח הזוגיות המוסרית והמתוזמנת היטב שלך, שלא פגעה בשלנו בשום צורה ואופן.
ואף על פי כן.
לפני חמש שנים נפרדנו בחיבוק ספוג דמעות בפתח בית הוריך, וכשניסית להודות לי על האהבה שלנו ולחתום את הגט במילות פרידה מסכמות הגרון שלך נשנק מדמעות והמילים בקעו ממנו שבורות לרסיסים, מבולבלות מגודל המעמד.
אהבת אותי כמו שאיש מעולם לא אהב אותי. אהבה ראשונית ותמימה ומלאה בדאגה ובאכפתיות של ממש. בעיניך הייתי הכי יפה, הכי זכה וטהורה, הכי אמינה וכנה וחכמה וטובה. לא היה לי הלב לגלות לך שאני לא כל אלה, ואולי גם לבי התאווה באנוכיות לשמר לעצמו את הזכות הזו, את הידיעה שיש בעולם הזה מישהו שרואה אותי כך, שאוהב אותי כך. ואם הייתי מקלקלת לך הרי שהייתי בו זמנית מקלקלת גם לי. לא היה לי הלב לנפץ לעצמי את האשליה.
ועכשיו מישהי אחרת אוחזת בנתח הזה בלבך במקומי. מישהי אחרת היא החתולה בסנדלים שלך.


"היא נראית שונה מאוד ממך" אימא מנמיכה את קולה כממתיקה סוד ומנדבת את פיסת הרכילות העסיסית המתבקשת. קרוב משפחתי פגש בהם בחטף לפני כשנתיים והספיק לבחון את הרכש החדש תוך כדי ברכת השלום הזריזה.
"היא נמוכה וכהה מאוד" מפרטת אימא, מתעכבת על כל מילה, מתענגת על הנחמה הזעירה שמספקות לה המילים הללו. הוא אולי מצא מישהי אחרת, לוחש לבה של אימא אל הפלפון שלי בשקט, אבל היא לא את. היא ההפך הגמור ממך, וללבה של אימא ברור מאליו שנמוכה וכהה היא מוצלחת פחות מגבוהה ובהירה.
ואני תוהה האם יד המקרה הייתה זו שהובילה אותך למצוא ניחומים דווקא בין זרועותיה של הגרסה ההפוכה לי, אישה שחזותה כה שונה משלי. האם נמלט לבך בכוונה אל הגבול המרוחק במחוזות האהבה? האם צרבתי את נשמתך עד כדי כך שלא רצית עוד בשום תזכורת חזותית לאישה שפצעה אותך והותירה אותך מדמם? ואולי כלל לא דיממת כמו שהייתי סבורה, אני תוהה ביני לביני בדרך למקלחת. אולי היה לי נוח לחשוב שכן, הלא בצד הכאב שבידיעה ששברתי את לבו של מישהו, מקופלת גם המחמאה הגדולה מכך שאני בכלל מסוגלת לזאת; שיש לי השפעה כה גדולה על לבו של מישהו עד שבכוחי לגרום לו כאב.
כן, התייסרתי מכך שהכאבתי לך, כמובן, אבל הייתי מתייסרת לא פחות אילו ידעתי שהתגברת על הכאב בתוך שתי שניות וחצי.

ודווקא במקלחת מתפקסת לי המחשבה ומתבייתת על העיקר, במקום להתרכז בתפאורה שמסביב.
דווקא כשהעיניים עיוורות מהשמפו מתחדדת הראייה הפנימית ופתאום אני מבינה שקיבלתי את החדשות הטובות ביותר שיכולתי לבקש לעצמי, זכיתי במתנה הגדולה מכול: חופש.
אני חופשייה מרגשות האשמה,
חופשייה מההלקאה העצמית הבלתי פוסקת,
חופשייה מייסורי המצפון שצובטים את הבטן כסכינים קטנות וחדות.
אני רשאית לשחרר את משא האשמה הכבד ואת נטל החטא. במשך 5 שנים, אלפי דמעות ועשרות שיחות טיפוליות, ניסיתי להתגבר על נקיפות המצפון המיוסר שלי וללמוד לחיות עם העובדה שפשעתי נגדך והרסתי את חייך.
לא עוד.
תקופת עונשי הסתיימה ביום שבו התאהבת מחדש ועמדת בפעם השנייה מתחת לחופה. 5 שנים ריציתי את עונשי וכעת הגיע הזמן לצאת לחופשי כאישה מתוקנת שכיפרה על עוונה. המשכת בחייך וסדרי העולם העניקו לי מחילה.

כבר חצי שנה שהבית ריק מהכלב שהיה שלנו, שלך ושלי.
תהליך האבל מגיע לקצו ובעומק הלב שלי מתחילים לדגדג ההתרגשות והרצון להתמלא באהבה חדשה.
כבר חמש שנים שקשר הנישואים שלנו אינו בין החיים.
תהליך האבל הגיע לקצו ובעומק הנשמה שלי מדגדגת ההקלה ומשחררת אל האוויר הפתוח את שיירי הכעס וההלקאה העצמיים.

חיי הקודמים הסתיימו.
אפשר להמשיך הלאה.

32 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שמחה שחזרת!
אכן ימים לא פשוטים, אבל אולי יש אור בקצה המנהרה.. ;-)

אנונימי אמר/ה...

יקרה מיוחדת כל כך

"הכביסה של הנשמה" איזה תיאור פשוט, מדויק, קולע, מצמרר כל כך.

בכל פעם שאני קוראת אותך ומבקשת להגיב אני לא יודעת באלו מילים לבחור על מנת להביע את עוצמת הרגשות שיש לי מהפוסטים שלך, מהמילים שאת בוחרת לתאר בפשטות צובטת כל כך. אז לפעמים? אני פשוט לא מגיבה, אני לא יודעת איך. והיום אני מגיבה ככה, מהלב. בלי לחשוב.

חשבתי עליך השבוע לא מעט, שאלתי את עצמי לאן נעלמת והבטחתי לעצמי להתקשר ולבדוק לשלומך, והנה את כותבת. נשיקות יקרה שלי, נשיקות חמות.

גם אני לפני חודש השלמתי תהליך אבל בן 13 שנה... כל כך מבינה אותך.

הכביסה של הנשמה, וואו!

אנונימי אמר/ה...

מחבקת אותך ברכות ובהמון אור ואהבה , ותפקיד הדמעות הוא לנקות את הגוף והנשמה מהרעלים , בדוק מדעית ממליצה על הספר אתמול בכיתי , ואיזה יופי חופש אמתי אוהבת אותך המשיכי הלאה בהצלחה בשמחה ובאהבה משלגיה

אנונימי אמר/ה...

אם הייתי לידך עכשיו - הייתי מחבקת חזק-חזק. וזהו.
-פריז.

אנונימי אמר/ה...

גם אני מחבקת חזק.
התרגשתי לקרוא.
אנג'לה

אנונימי אמר/ה...

אנני יקרה..

כולי צמרמורת ממה שכתבת על הצמחייה על קיברו של טדי , אני המומה ומרוגשת , הוא היה כנראה יחיד ומיוחד במינו.

התרגשתי לשמוע את התובנות שלך , שהצלחת להבין מה המשמעות האמתית של הדברים עבורך , גודל השיחרור מהאחריות של פגיעה באדם אחר.

אנני יקרה אני בטוחה שהיית ראויה לכול רגש שאהבתך הראשונה הרגיש כלפייך בימי חייכם המשותפים .

בהצלחה בדרכך החדשה .

חיבוק ענק
תמרי

אנונימי אמר/ה...

בדיוק השבוע תהיתי לאן נעלמת.

קוראת אותך ומתרגשת כקודמיי מהרגישות ומהיכולת המופלאה שלך לתאר את מה שעובר עלייך.

מן הסתם כל אחד מאיתנו עובר כל כך הרבה, סבל אהבה התרחשויות קטנות וגדולות.

מחבקת אותך יום מופלא לך.

אנונימי אמר/ה...

הנה את. יופי...

גם אני תהיתי לאן נעלמה זו שבאופן לא ברור, מילאה איזה חלק חשוב בפאזל האישי שלי.
רק בזמן האחרון הבנתי את זה.

אז זה כבר לא ענין של אוהבת לא אוהבת את הרשומה.
זה הרבה מעבר לכך.

אני איתך אחות יקרה.

אנונימי אמר/ה...

ריגשת אותי היום 3 פעמים:
1. כשסוף סוף כתבת, כבר חשבתי שאני לא ברשימת התפוצה ונכנסתי כמה פעמים לבלוג, אולי התפרסמה רשומה ולא קיבלתי מייל על כך.
2. הפרחים על הקבר של טדי. גרמו לי סתם ככה לחייך. נתנו לי תקווה שאפשר. לא משנה מה, פשוט אפשר.
3. לא נרדמתי אמש בדיוק מאותה אשמה. שמחה שאותך היא שחררה. אותי עדיין לא. גם במקרה שלי הזוגיות שלי התחילה עוד לפני שהתגרשתי. אני גרושה כבר 3 שנים ומחכה ומצפה לשמוע שהגרוש התחתן בשנית לשחרר אותי מרגשות האשמה. אתמול בלילה חשבתי בדיוק על זה.

תודה.

אנונימי אמר/ה...

שמחה שחזרת לכתוב
נכנסתי לכאן כי רציתי לקרוא אותך, סתם, כי אני אוהבת לקרוא אותך, לא תיארתי לעצמי שאמצא רשומה חדשה והנה הפתעה... עצובה מרגשת אבל גם משמחת
כי את כבר לא במקום ההוא כבר ואת ממשיכה הלאה, כי זה הדבר הכי נכון לעשות לך
אוהבת אותך המון
החיבוק והנשיקה תקבלי כשאראה אותך שוב בקרוב(אני מקווה)
תרגישי טוב יקירה ותדעי שאת יפה גם כשאת בוכה אבל אני מתה על החיוך והצחוקים שלך ואת כל הדברים שהוא חשב עלייך ויותר מזה אפילו וחשוב לי שתדעי זאת.
שלך ש.

שירה עברית אמר/ה...

איילה,
תודה גם כאן על המייל ההוא
ועל הדאגה.

גם אני שמחה שחזרתי.

שירה עברית אמר/ה...

אסנת יקרה,
גם אני חשבתי עליך ממש לפני כמה ימים, לא זוכרת אפילו למה צצת לי במחשבה.
חשבתי על זה שמזמן לא נפגשנו.
ודווקא מתאימה לי מאוד איזו פגישה על כוס קפה הפוך, כמו שנפגשנו בעבר
(על הסיגריות אני מוכנה לוותר :))

את לא מגיעה יותר לאזורנו?

שירה עברית אמר/ה...

שלגיה - תודה רבה.
מסכימה לגבי תפקיד הדמעות,
למרות שמכל סוגי הדמעות הקיימים אני מעדיפה בעיקר את דמעות השמחה...
הייתי מוכנה לוותר על כל השאר, או לצמצם אותן לתכיפות המינימלית האפשרית.

המשך שבוע נעים לך ולכל החבורה

שירה עברית אמר/ה...

פריז,

אם היית לידי עכשיו,
הייתי מרשה לך. וזהו.

סקרנית כבר נורא לראות אותך (ומכיוון שאני קצת מכירה אותך:עד כמה הלחיץ אותך המשפט הקטן הזה, בסולם של אחת עד עשר...?) :-)

שירה עברית אמר/ה...

אנג'לה
כיף לראות אותך כאן,
ותודה גדולה על החיבוק.

שירה עברית אמר/ה...

תמרי מקסימה

כמו תמיד, את שוקולד לנשמה.

חיבוק ענקי חזרה.

שירה עברית אמר/ה...

שוגי,

זה אף פעם לא יפסיק להפתיע אותי שאנשים שאני לא מכירה חושבים עליי ביומיום שלהם (אני עדיין זוכרת שכתבת לי שחשבת עליי כשבישלת במטבח באיזה יום וזה כל כך הדהים אותי :-))

תודה על המחשבה,
מחזירה חיבוק.

שירה עברית אמר/ה...

מחווה,

נורא התרגשתי לראות את השם שלך.
הופתעתי והתרגשתי ורוגשתי.
תודה שאת כאן ובעיקר תודה על המילים היפות שכתבת, ואני יודעת שיצאו ישר מתוך הלב.

תודה שאת איתי.
מקווה שאת במקום טוב.

שירה עברית אמר/ה...

CAT79

התגובה שלך גרמה לי לחייך ולדמוע בו זמנית, וזה השילוב הכי אהוב עליי אז קודם כל - תודה.

1. מה פתאום לא ברשימת התפוצה? אני מסירה אנשים רק אם הם מבקשים שאסיר אותם. לא מוחקת אנשים כך סתם...
(ועכשיו אני שומעת אנחת מצוקה מכל עבר, מהאנשים שקיוו שבדרך נס הם יתפוגגו לחלל הווירטואלי ויינצלו מהרשומות הבאות שלי).

2. איזו תגובה מקסימה. פשוט אפשר, אהבתי את זה מאוד.

3. וכאן דמעתי. כי אני מבינה כלכך.
מקווה שהחנינה הרגשית שלך תגיע בקרוב, אני לא חושבת שמישהו צריך להסתובב בכזו אשמה, זה משא כבד מדי.

תודה גדולה.

שירה עברית אמר/ה...

ש'

לא יכולה כבר להגיב לך כאן, זה נראה לי מוזר מדי כי כל מה שבא לי להגיד לך זה שאני אוהבת אותך.
כל דבר אחר הוא לא רלוונטי.

תודה שאת נמצאת.

שירה עברית אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אנונימי אמר/ה...

עבר הרבה זמן מאז קראתי את הרשומה הזאת לראשונה (יחסית, הכל יחסי כמובן), אבל אז אמרתי לעצמי שאגיב אח"כ ועכשיו זה כנראה אח"כ :)
מאוד התגעגעתי לרשומות שלך ויותר מזה לכתיבה שלך, שממלאת לי את הימים באושר.
בכל מקרה, שמח לשמוע שירד ממך עול כבר מנשוא, ואני מקווה שזה אכן יקל על חייך, מקווה לראותך כאן יותר :)

אנונימי אמר/ה...

הלחיץ מאוד :-) אין מצב שאני אעמוד בציפיות... לפחות נגמור עם זה !!!

אנונימי אמר/ה...

התגובה הקודמת היתה שלי...
-פריז.

שירה עברית אמר/ה...

יניב,
גרמת לי לחייך. המחשבה שהכתיבה שלי
ממלאת את ימיך באושר היא אפשרות עד כדי כך משובבת נפש שקשה להסביר.

תודה.
תהיה בקשר כשאתה בביקור מולדת.
אולי אודה לך באופן אישי? :-)

שירה עברית אמר/ה...

פריז,

יאללה-יאללה, תפסיקי לאיים ותתחילי להתקדם (בכיוון דרומה על מפת ארצנו).

שבת?
(אני אתקשר מחר ונדבר).

אנונימי אמר/ה...

שירה, איזה פוסט מרגש ועצוב כאחד.
אני שמחה בשבילך שהשתחררת מכבלי האשמה. אין טעם להתייסר על מה שכבר היה.

בכל פעם את מצליחה להכניס אותי לסיפור שלך ולהרגיש כאילו ואני שם... את פשוט מוכשרת!

מקווה שאכן הכל מאחוריך ותמשיכי בחייך.

פשוט בא לי לשלוח לך חיבוק♥

שרון37

שירה עברית אמר/ה...

שרון, המון תודה על המילים ועל החיבוק.

אני בספק אם הכול מאחוריי,
הכול תמיד נמצא בסביבה, במרחק נגיעה איכשהו. אבל המטרה היא אולי לא כל כך להשאיר את הדברים מאחור, אלא להשאיר אותם איפה שהם, אבל להתיידד איתם כך שלא יוכלו עוד לפגוע ולאיים.

שיהיה יום נעים!

אנונימי אמר/ה...

קודם כל - טוב לקרוא אותך שירה! התגעגעתי, וכבר תהיתי האם לשלוח אי-מייל יחשב כחציה של גבולות ... זו אני ... בכל אופן שמחה לפגוש אותך שוב, כאן.

קוראת על טדי והפרחים - כמה מרגש. חושבת על הטדי שלי, נח בשלום על משכבו תחת הכד בחצר הבית. האם זה משנה שמתחילת החודש השטח כבר אינו בבעלותינו והבית-ביתם של זרים?

את מונית חמש שנים לפרידה נוספת, ואני סופרת כבר עשר לעוד אחת (החיים מלאים בהן: פרידות ... פגישות ...), סיפור שונה לגמרי ובעצם אולי לא כל-כך. שחרור זו התחושה הנכונה, ואני תוהה, לעיתים, אם כבר 'שוחררתי', מקווה, הרבה יותר בשבילו מאשר בשבילי (האם זו התנשאות? התייפייפות נפש? אולי ... וזה לא כי אהב עד כדי כך. לא. ככל שחולפות השנים ואהבה אחרת מכה שורשים, אני לומדת לזהות את הזיופים במנגינה ההיא. לא יכולתי לחיות עם מוזרותו, ואני מקווה שתבוא אחרת שתאהב לא פחות ממני, אבל בניגוד לי, תשכיל גם להתמודד עם הצדדים הפחות נוחים - ואולי עם הם כבר קההו באופן משמעותי)

ובחזרה עליך -רגשות האשם היו מיותרים מלכתחילה - את (כמוני ...) זכאית לחיות את חייך, זכאית להיות נאמנה לריגשותיך, ואני מרשה לעצמי לנחש שגם את יודעת שלו נשארת היית עושה עוול לו כמו גם לעצמך (ובואי נשאיר לרגע את האיש השלישי בצד, אם כי גם הוא ראוי לכבודו ולמקומו).

חיבוק,
קכ"ג

שירה עברית אמר/ה...

קכ"ג -
מה פתאום חציית גבולות. כתבתי את המייל שלי כאן כדי שמי שרוצה לומר לי משהו יוכל לעשות זאת, אין שום בעיה ובטח שקוראים שנכללים ברשימת "מיטיבי הלכת" של הבלוג שלי (כמוך) רשאים ומוזמנים לכתוב לי.
בפעם הבאה אל תתלבטי בכלל :-)

בנוגע לטדי שלך, אני מבינה שזו תחושה קשה לחשוב עליו נמצא בבית של זרים. מצד שני, הלא הוא במילא לא באמת שם במובן החשוב. במובן החשוב והמשמעותי הוא איתך בכל מקום, ואין לכך קשר לשטח אדמה כזה או אחר.

ריגש אותי סיפור הפרדה שלך. מבינה על מה את מדברת בנוגע לזיופים במנגינה. ייתכן שכשאנחנו נמצאים בתוך המנגינה אנחנו קרובים מכדי להבחין בזיופים. אולי קצת כמו זמר שמופיע על הבמה ולא ממש שומע את עצמו, לא ממש שומע את הקול של עצמו.
גם אני מבחינה היום, דווקא מתוך המנגינה האחרת, בזיופים ובחוסר הדיוקים שהיו קיימים במנגינה הקודמת.

ואני מסכימה איתך לגמרי, להישאר עם מישהו לא בלב שלם זה לא לא הוגן כלפי שני האנשים בתוך הקשר. במובן הזה, האדם שאוזר אומץ לקום ולפרק את המנגינה החורקת הזו "עושה טובה" לשני הנגנים העייפים האלה, אבל לפעמים קצת קשה להבחין בטובה הזו, אלא רק ממרחק הזמן.

חיבוק חזרה,
טוב שאת כאן.

אנונימי אמר/ה...

גמני מלאן זמן לא ביקרתי כאן
וכמה אני שמחה לשוב ולקרוא על ההתחדשות שלך
על הנקיון של הנפש
ועל קבר הטדי שלי
שהזכיר לי כמובן את ה - דובי שלי...

חיבוק ממני
הגיע הזמן לממש את מה שדיברנו עליו פעם.

שירה עברית אמר/ה...

יהודית יקרה,
מתי שתרצי.

חיבוק חזרה וכמעט סופשבוע נעים.